Skip to main content

Een klant belde me, zijn zwager heeft een bedrijf die vitrines voor modeltreinen, modelauto’s en andere verzamelobjecten bouwt. Hij is heel gedreven, bouwt de vitrines precies zoals de klant het wil, maar ja, aan de website is sinds jaren niets meer gedaan, heeft alleen een contactformulier en was gewoon niet meer van deze tijd. Daar moest verandering in komen!

Hoe maak je duidelijk dat er met passie een hoogwaardig product gemaakt wordt? Hoe ga je de website moderniseren zonder het gevoel kwijt te raken? Voor al deze vragen en natuurlijk de grafische ontwikkeling heb ik mijn goede vriend Mick van Mick Ontwerpt gevraagd. Er werd niet alleen een nieuw logo ontwikkeld, maar een complete huisstijl met eigen keurmerk en er werd over nagedacht, hoe je deze specifieke doelgroep moest benaderen.

Een belangrijke vraag van Michel Janssen, de eigenaar van Heins Vitrines, was om het de klant mogelijk te maken zijn eigen vitrine samen te stellen. Maar je hebt verschillende sporen voor modeltreinen, verschillende schalen voor modelauto’s, verzamelingen van vingerhoedjes tot vliegtuigen. Hoe maak je dit allemaal zo, dat de klant dit zelf in kan vullen zonder een timmermansdiploma te moeten hebben? En dan ook nog de juiste prijs uitrekenen voor alle afmetingen en opties?

Daarvoor heeft Michel eerst goed in kaart gebracht hoe de prijzen worden berekend en heb ik dit vertaald naar een configurator waar men op de centimeter precies aan kan geven welke kast het zou moeten worden.

Technisch

De grootste technische uitdaging lag zeker in het bouwen van de configurator, die voor elke modelspoor of modelschaal de juiste afmeting zou berekenen, alle specifieke opties toont en bovendien ook nog de juiste prijzen berekend.

Maar ook SEO zat in mijn achterhoofd omdat de website al goed vindbaar was en met een nieuwe website de posities natuurlijk niet mochten kelderen.

Hot topics

  • Configurator om zelf de eigen kast samen te stellen
  • Google posities behouden